11. oktober 2017

Ny leder af CPH Cattle

Foto af Liza R. NielsenI forbindelse med, at den tidligere leder af CPH Cattle, lektor llka Klaas, er overgået til en stilling som Dairy Development Manager i firmaet DeLaval International AB, har professor Liza Rosenbaum Nielsen fra Sektion for Dyrevelfærd og Sygdomsbekæmpelse, Institut for Veterinær- og Husdyrvidenskab (IVH) overtaget den daglige ledelse af Center for Research in Cattle Production and Health – bedre kendt som CPH Cattle – per 1. oktober 2017.

Interesserede kan læse mere om CPH Cattle her

’Den animalske fødevareproduktion står overfor mange forskelligartede udfordringer, så der er nok at tage fat på for forskerne i centeret. Den nye situation med flytningen af det veterinære beredskab sætter ekstra fokus på at få samarbejdet til at fungere godt mellem alle interessenter indenfor forskningsinstitutionerne, landmænd, forbrugere, landbrugsorganisationer, industri, myndigheder og NGO’er’, siger Liza Rosenbaum Nielsen, der har stor erfaring med at agere i netop det felt fra sin forskning og undervisning indenfor bekæmpelse af kvægsygdomme og arbejdet med tværfaglige projekter og One Health.